Неділя, 19.09.2021, 11:32

 "УКРАЇНСЬКЕ ДОШКІЛЛЯ" МОЛОДШИЙ ВІК

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Вересень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 167
Архів записів
Наша кнопочка
Друзі сайту
Дитячі садки України
”освітній
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
погода
Block content

МУЗИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ (МОЛОДШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК 4-Й РІК ЖИТТЯ)

Вікові можливості дитини

На четвертому році життя у дітей спостерігається емоційний відгук на музику, чуття ритму, тембру. Дитина може адекватно сприймати художні образи твору й емоційно його переживати. Дитина сприй¬нятлива до музики: може зіставити тиху й голосну мелодії, впізнати знайомі пісні, п'єси. Сприймання музики в цьому віці характеризується цілісністю, і тому будь-яке відхилення від тексту (зміна ритму, тем¬бру, ладу тощо) призводить до того, що дитина перестає впізнавати прослуханий твір. Цілісність сприймання - це позитивна якість, яка забезпечує повноцінне сприймання музичного твору, який по-іншому зрозуміти неможливо.
Дитина спроможна передати в русі ритм ходьби і бігу, проте слухова увага ще не стійка, голос починає щойно формуватися.

Освітні завдання

• Розвивати здатність захоплюватися, емоційно переживати, радіти, слухаючи музичні твори.
• Розвивати співочі навички дітей.
• Формувати вміння виразно пластично рухатися, передаючи настрій і характер музичного образу.
• Виховувати любов до краси виконання народних обрядів; розвива¬ти пластичність рухів у народних дійствах.

Слухання. Виховувати у дитини позитивне емоційне переживання музики, бажання слухати й помічати зміни у її звучанні. Використо¬вуючи звуки та музичні інструменти, підводити дітей до розуміння, що музика виражає різні настрої, почуття, зображає явища природи. Озна¬йомлювати з творами народної та класичної музики.
Вчити розрізняти на слух контрастну динаміку звучання (тихо - го¬лосно), тембр музичних інструментів та музичних іграшок.
Співи. Вчити співати протяжно, злагоджено, без напруження, по¬чинати і закінчувати спів одночасно, за жестом музичного керівни ка, підлаштовуючи свій голос до заданого звука дорослого. Вчити запам'ятовувати та впізнавати невеликі музичні твори різних жанрів, пісні зі словами українських композиторів, у тому числі композиторів Західного регіону.
Музично-ритмічні рухи. Розвивати ритмічний слух; вміння руха тися ритмічно, правильно відображаючи ритм і темп музики, її початок і зміни настрою. Вчити бігати, легко підскакувати, виконувати образні рухи (зайчик, коник, пташка тощо); виконувати рухи з атрибутами, зі зміною музики пмінювати рухи: "пружинка", притупування однією та двома ногами, плескання в долоні, повертання кистями рук "веселі ручки", кружлян¬ня по одному та парами; танцювати, виконуючи названі танцювальні рухи.
Вчити драматизувати українські народні пісні, ігри, водити хороводи.

МОЛОДШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК
(четвертий рік життя)



Слухання

"Гопак", муз. Я. Степового; "Колискова", муз. Я. Степового; "Коняч¬ка", муз. А. Філіпенка; "Зайчик", муз. Ю. Рожавської; "Ведмідь", муз.B. Ребікова; "Козачок", муз. Ю. Щуравського; "Марш", муз. Б. Юцевича; "Зозуля", муз. М. Речлинського; "Курочка", муз. М. Любарського; "Пасту¬шок", муз. Ю. Рожавської; "Барабан", муз. Д. Кабалевського; "Осіння пісня", муз. П. Чайковського із циклу "Пори року"; "Весна", муз. А. Вівальді з циклу "Пори року" (оркестр); "Горлиця", укр. нар. мелодія; "Ой, коточок, коточок", укр. нар. пісня; "Ой, ходить сон коло вікон", муз. В. Барвінського.

Співи

"Сорока", сл. В. Щурата, муз. В. Вахнянина; "Вийди-вийди, сонечко", укр. нар. мелодія в обр. Л. Ревуцького; "Веснянка", укр. нар. пісня в обр. Г. Гриневича; "Я маленький хлопчик", муз. В. Верховинця; "Печу, печу хлібчик", муз. В. Верховинця; "Ти куди біжиш, трамваю", муз. А. Філіпенка; "Киця", муз. І. Шайкіба; "Настала зима", муз. М. Дрем- люги; "Перший сніг", муз. А. Філіпенка; Пісня про Святого Миколая (укр. нар. мелодія); "Дощик", муз. Н. Вересокіної; новорічний хоровод (за вибором); "Мам вітаємо усіх", сл. і муз. І. та Ю. Білоконь; "Любимо бабусю", сл. і муз. І. та Ю. Білоконь; "Гей, весна іде", муз. А. Філіпенка, сл. Т. Волгіної; "Новий рік", сл. і муз. В. Гвоздій; "Восени", укр. нар. мелодія, сл. І. Планиди; "Ішла коза", сл. народні, муз. М. Гайворонського; "Парасольки", сл. і муз. У. Малицької; "Панна сонечко", сл. і муз. У. Малицької; "Гляньте, діточки", сл. і муз. С. Воробкевича; Колядки: "Бог ся рождає"; щедрівки "Щедрик, щедрик, щедрівочка".

Музично-ритмічні рухи та вправи

"Ворітця", муз. К. Парлова і Т. Ланової; "Плескаємо-тупаємо", муз. Я. Степового; "Вправа з брязкальцями", муз. А. Козакевича;
"Рухатись і відпочивати", муз. Я. Степового; "Пальчики та ручки", муз. М. Раухвергера; "Лови", муз. Ф. Колесси.

Танці

"Осінній хоровод", муз. Ю. Рожавської; "Подружилися", муз. Т. Вількорейської; "Ось ялиночка прийшла", муз. А. Філіпенка; "Танець парами", укр. мелодія; "Танець із квітами", укр. нар. мелодія в обр. М. Лисенка; "Чобітки", муз. А. Філіпенка, сл. Т. Волгіної; "Білесенькі сніжиночки", муз. В. Верховинця; "Новорічний танець", муз. Т. Шу- тенка.

Ігри

"Гра з кольоровими хустинками", укр. нар. мелодія; "Прогулянка та дощик", муз. А. Філіпенка; "Гра з ведмедиком", муз. В. Верховинця; "Поїзд", муз. М. Метлова, сл. Т. Бабаджан; "Жмурка", муз. А. Флотова; "Пташка і пташенята", муз. О. Тілічеєвої; "Кішка з кошенятами", муз. М. Раухвергера; "Мелодія", муз. Т. Ломової; "Пташки і кіт", муз. Г. Фінаровського, сл. Г. Бойка; "Ведмідь і діти", муз. Б. Гунтера; "Ой чого ти, метелику", укр. нар. гра; "Ой у полі жито", укр. нар. гра; "А вже ясне сонечко припекло", сл. 0. Олеся, муз. народна; "Дінь, дінь, динь", укр. нар. гра; "Жнива", муз. 0. Суховерської; "Кіт і миші", сл. В. Щурата, муз. В. Вахнянина; "Хто з вас бачив?", сл. І. Кузьмова, муз. народна. 

Показники компетентності дитини:

• під час слухання музичних творів орієнтується в характері мелодії, настрої;
• розрізняє контрастну динаміку звучання, тембр музичних іграшок ти інструментів;
• співає нескладні пісні, володіючи навичками розподілу дихання;

• намагається співати злагоджено, протяжно;

• рухається правильно, відображаючи ритм і темп музики;
• виконує рухи з атрибутами та образні рухи;
• танцює, виконуючи танцювальні рухи: "пружинка", притупуван¬ня однією та обома ногами, плескання в долоні, кружляння по одному та нарами, "веселі ручки";
• проявляє фантазію під час виконання танцювальних рухів;
• бере участь у музичній грі-драматизації на тему українських на¬родних пісень, ігор;
• охоче водить хороводи.
 

ПЛАНУВАННЯ ЗАНЯТЬ З МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

/planuvannja_i_repertuar_4-j_rik.doc