Неділя, 19.09.2021, 12:06

 "УКРАЇНСЬКЕ ДОШКІЛЛЯ" СТАРШИЙ ВІК

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Вересень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 167
Архів записів
Наша кнопочка
Друзі сайту
Дитячі садки України
”освітній
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
погода
Block content

МУЗИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ(СТАРШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК 6-Й РІК ЖИТТЯ)

Вікові можливості дитини

На шостому році життя діти емоційно сприймають музичні твори, визначають їх жанр, характер, темп, настрій (радісно, сумно, тривожно тощо).
Чистішим стає голосове інтонування мелодії, зміцнюється і подовжується дихання. Дитина частіше співає не лише у групі дітей, але й сольно.
Рухи старшого дошкільника стають більш координованими, ви¬разними, хоча вони ще недостатньо легкі. Формується дитяча рухова й інструментальна творчість.
Граючи на музичних інструментах, добирає мелодію на слух, підлаштовує до неї голос. Виступає режисером нескладної інсценівки, корегує дії однолітків, передає колорит українських народних казок та творів інших жанрів. Бере участь у музичних іграх-драматизаціях на теми українських народних казок, пісень, ігор.

Освітні завдання

• Продовжувати розвивати потяг та інтерес до української народної та класичної музики.
• Спонукати самостійно називати характер, настрій музичного тво¬ру та засоби музичної виразності.
• Вчити диференціювати тембри скрипкових, духових, ударних інструментів симфонічного оркестру.
• Формувати основні співочі вміння.
• Удосконалювати вміння дітей виразно та ритмічно рухатися під музику відповідно до її темпу, характеру, динаміки; дотримува¬тися пауз.
• Активізувати дітей творчо проявляти себе в різних видах му¬зичної діяльності (гра-драматизація, танець, музична гра, опера, імпровізація на музичних інструментах тощо).
Слухання. Збагачувати дітей знаннями про українську народну му¬зику, традиції свого народу; бажання слухати музичні твори, розрізняти її за характером, жанром, запам'ятовувати і впізнавати твір за вступом і мелодією.
Розвивати вміння самостійно називати жанр твору, характеризувати його, визначати особливості; розрізняти різні за характером музичні твори, зіставляти їх, розповідати про відмінності між ними.
Розвивати гармонічний слух: вчити відчувати відповідність (невід¬повідність) акомпонемента мелодії; розрізняти види музики: класика, сучасна, народна.
Співи. Вчити співати виразно, без напруження, плавно; проспівувати слова виразно, інтонаційно чисто, закінчення фраз співати легко, не на¬голошуючи на них; співати в різному темпі без супроводу, під акомпане¬мент. Вправляти у вмінні розрізняти на слух правильний і неправильний спів; визначати звуки за висотою і тривалістю; зберігати правильну позу під час співу.
Музично-ритмічні рухи. Вчити правильно відтворювати в рухах ритмічний малюнок танцю (гри, хороводу); рухатися відповідно до ха¬рактеру музики, динаміки, зміни регістрів, темпу; бігати легко, високо піднімаючи ноги, підскакувати з ноги на ногу. Розвивати вміння викону¬вати ритмічні рухи різного характеру з атрибутами та без них; самостійно утворювати коло, дотримувати певної відстані між парами, сходитися в пари та розходитися; звужувати й розширювати коло, робити викид ніг під час підскоків, рухатися парами, відходити один від одного спиною.
Заохочувати у музичних іграх діяти самостійно, передавати ігрові образи, придумувати елементи танців, творчо використовувати знайомі елементи народних і сучасних танців.
Гра на музичних інструментах. Вчити відтворювати на музичних інструментах різні ритмічні малюнки, акценти, відчуття пауз. Стимулю вати виконувати в оркестрі невеликі п'єси; імпровізувати на музичних інструментах, підбирати знайомі мелодії, створювати ритмічні п'єси.

Показники компетентності дитини

• розрізняє українську народну та класичну музику;
• впізнає твір за вступом і мелодією;
• самостійно називає жанр твору, характер, настрій та засоби музичної виразності;
• має розвинений гармонічний слух;
• співає інтонаційно чисто, легко закінчує фрази пісень;
• уміє зберігати правильну позу під час співу;
• рухається відповідно до темпу, динаміки музики;
• відтворює ритмічний малюнок танцю (хороводу, гри);
• разом з іншими дітьми виконує танцювальні рухи: самостійно утворює коло, звужує та розширює його, робить викид ніг під час під скоків, рухається в парі (сходяться в пари і розходяться у різні сторони).
• вміє дотримувати відстані між парами;
• творчо використовує танці, пісні, придумує власні елементи танці», імпровізує на музичних інструментах;
• виконує в оркестрі на музичних інструментах невеликі п'єси.